Què hem de menjar?

Últimament, sobretot gràcies a les noves notícies que van apareixent en referència als hàbits alimentaris, ha ressorgit el debat de l’alimentació saludable. La vida sedentària, la manca d’exercici físic, els hàbits dietètics són factors que incideixen de manera directa en la obesitat infantil i el sobrepès.
És força evident que l’alimentació és un procés conscient i voluntari i que cal educar, sobretot en els primers anys de vida de l’infant.

Quan escollim aliments pels més petits, ho fem pensant en el que és millor per ells? O simplement volem evitar problemes o enfrontaments?

En aquest article, extret i resumit d’una pàgina web anomenada https://24zanahorias.wordpress.com trobareu consells per menjar de manera més saludable i sobretot per aprendre quins són els aliments que han o no de consumir els nostres fills.
D’entrada, pel que fa a l’alimentació dels nens i nenes més petits, cal tenir en compte que l’alimentació d’un nen ha d’incloure vegetals i fruites, cereals i grans integrals com a base de la seva alimentació. A més a més hi ha d’haver llegums, ous, peix (blanc i blau de mida petita) i carns magres.
És convenient, sobretot durant els primers mesos de vida, introduir cada aliment per separat per:
– Aprendre a identificar aspectes com el gust, l’aroma, el color de cada nou aliment, etc. ja que si els presentem tots junts no seran capaços de distingir-ho.
– En cas d’intolerància a qualsevol aliment, serà més fàcil detectar el problema.

¿QUINS ALIMENTS HEM D’ESCOLLIR PELS NENS?
– Escollir aliments frescos en lloc d’aliments precuinats.
– Millor els aliments de proximitat i temporada.
– Evitar grasses hidrogenades.
– Escollir aliments elaborats amb cereals integrals.
– Millor carns magres, peixos i llegums en lloc de carn vermella.
– Preferir aliments elaborats amb olis vegetals que siguin d’oliva o de gira-sol.

¿QUINS PRODUCTES NO HAN DE FORMAR PART DE LA NOSTRA ALIMENTACIÓ?
– Cereals per esmorzar: Tenen una mitjana de contingut en sucres del 40%. Si la ració recomanada és de 30g obtenim de 10g a 14g de més (el que equival a dos sobres de sucre).
– Cacau soluble en pols: El 75% d’aquest producte és sucre.
– “Bollería”: La recomanació és NO consumir-la. Però si fem un pa de pessic a casa elaborat amb ingredients integrals i endolcit amb melmelades o edulcorants… pot ser una bona alternativa en moments puntuals. Les galetes son bolleria!!! (són molt calòriques i poden portar un alt percentatge de grasses d’origen vegetal però de dubtosa qualitat, per exemple d’oli de palma, i a més tenen molt de sucre).
– Sucs: Amb un suc prescindim de la fibra de la fruita i això fa que es converteixi gairebé en un refresc ensucrat. Passa el mateix amb aquests envasos de fruita triturada o gelatines de fruita que no tenen res a veure amb la fruita de debò. És millor que mosseguin i degustin lentament, així, a més, se sentiran saciats.
– Postres làctics: De l’estil de les natilles, flams, batuts de sucs i llet, etc. inclús les que tenen aparença de iogurt però aquest nom no surt a l’envàs. La recomanació és prendre’ls de manera ocasional.
– “Potitos”: Són el menjar ràpid dels nens. Amb aquests els nens no degusten, ni aprecien les qualitats dels aliments, ni mengen menjar de debò. Només serveixen per sortir del problema en un dia concret. En cap cas ha de formar part del dia a dia.

¿COM HO PODEM FER PERQUÈ ELS NOSTRES FILLS MENGIN MILLOR?
– Fer-los participar: Que ens ajudin a comprar els millors aliments, que a la cuina ens ajudin en el que puguin així es tornaran més curiosos i aventurers amb el menjar.
– Cuinar a casa menjar “de debò”.
– Menjar en família.
– Donar prioritat a la qualitat per sobre de la quantitat.
– Menys és més: tenir un “capritxet” de tant en tant no és dolent. A més, els nens acabaran imitant el patró que veuen a casa.
– El menjar és alguna cosa més que nutrients: ja que no serveix només per alimentar-nos, si no que a més compleix una funció social. La salut emocional dels més petits es beneficia cada cop que es comparteix un menjar en família.

Article extret de https://24zanahorias.wordpress.com

Anuncis