Els Ambients de lliure circulació

L’Equip de l’escola bressol l’Alegria hem participat en unes jornades promogudes pel Servei educatiu del Baix Llobregat a on s’han exposat diferents experiències educatives adreçades a escoles bressol i escoles d’Infantil de segon cicle. 

La Nostra escola bressol ha exposat una experiència, concretament la dels “Ambients de Lliure Circulació” i això ha estat possible gràcies a un vídeo que hem elaborat dels nens i nenes de la Llar d’Infants. Us volem fer cinc cèntims del que són els Ambients per emmarcar el vídeo  i tot seguit les imatges…

QUÈ SÓN ELS AMBIENTS DE LLIURE CIRCULACIÓ?

Són espais d’autoaprenentatge. És a dir, a cada espai (aula) hi ha unes propostes per tal de que els nens/nenes investiguin allò que se’ls hi ofereix. L’infant és el principal agent del seu aprenentatge ja que fa els seus propis descobriments mitjançant la pràctica i interioritza així els nous coneixements. Es tracta d’un aprenentatge significatiu.

Cada nen ho fa des del seu procés individual, al seu ritme i sense imposicions.

Es basen en una pedagogia lliure i activa que te com a eix principal l’acceptació i el respecte per la persona i que te com a funció entendre i ajudar al nen a desenvolupar-se en totes les dimensions.

Els anomenem “de lliure circulació” perquè durant el temps que dura l’activitat cada infant pot canviar d’escenari sempre que ho vulgui.

Els adults hi som per acompanyar i col·laborar però mai per dirigir la descoberta de l’infant.

QUINS OBJECTIUS ENS HEM PROPOSAT?

N’hi ha molts , però bàsicament els fonamentals són:

. Fomentar l’autonomia.

. Iniciar-se en la presa de decisions.

. Potenciar el desenvolupament de la creativitat.

. Potenciar una actitud activa davant dels nous aprenentatges.

. Aprendre a viure en comunitat.

. Potenciar la comunicació i l’expressió verbal.

Teniu un altre article que parla dels Ambients de Lliure Circulació a la secció d’Articles o clicant aquí.

Música de RAÇA BORDA: “Per la naturai de RUMBERES DEL GARROTAN: “No tenim pena”
Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en CAPUTXETA, FAMÍLIES, RATETA, TABALET, VÍDEOS. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

7 respostes a Els Ambients de lliure circulació

  1. Retroenllaç: Els objectius dels espais d’aprenentatge (EA) o ambients d’aprenentatge | quarcreixentalauladinfantil

  2. Retroenllaç: Els principis metodològics dels ambients o espais d’aprenentatge | quarcreixentalauladinfantil

  3. Retroenllaç: La metodologia dels espais o ambients d’aprenentatge (EA) | quarcreixentalauladinfantil

  4. Retroenllaç: El concepte d’espais o ambients d’aprenentatge (EA) | quarcreixentalauladinfantil

  5. Gil ha dit:

    Moltes felicitats. Quina sort que tenen aquestes nenes i nens de poder gaudir en un espai com aquest

  6. Sonia ha dit:

    Quina bona explicació per poder entendre això dels ambients.Per mi crec què aquesta manera d’apendre els infants és molt encertada ja que ells són els que trien a on volen anar, que volen experimentar, observar.. i cadascú com bé dieu al seu ritme.
    Un video molt xulo, felicitats per haver aconseguit que tothom ho pugui veure.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s